چکیده برترین وبسایت های دکوری

یک شنبه 11 آذر 1397
ن : دکوری فروشی

دکوراسیون داخلی با طرح هایی از دکوراسیون شرقی و غربی

دکوراسیون داخلی و چیدمان داخلی آن، یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین کارهاست که تقریباً تمامی افراد در طول زندگی خود چندین و چند بار به شیوه های مختلف و با استفاده از ابزار و سلیقه های متنوع آن را انجام داده اند. این تغییر دکوراسیون یا ایجاد دکوراسیون جدید را می توان به شیوه ها و راه های مختلفی انجام داد.

 

در هر کشوری با هر سطح از فرهنگ و آداب و رسومی می توان ابزار بسیار متنوعی برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی بسیار زیبا تهیه کرد که این ابزار می توانند یا بومی منطقه و تولید همان کشور بوده یا اینکه از سایر نقاط به آنجا آورده شده باشند مانند بسیاری از ابزار چوبی و مجسمه ها که گاه هزاران کیلومتر راه طی کرده و خود را از یک طرف کرۀ زمین به آن سوی آب ها می رسانند. در واقع اینجا به نوعی صدور فرهنگی انجام شده است یعنی کشور یا منطقه ای از جهان با ارسال لوازم و ابزار دکوری و مؤثر در دکوراسیون داخلی به نوعی حضور خود را در آن سوی آب ها گوشزد می کند.

در دکوراسیون داخلی و تغییرات مربوط به آن، وجود چنین ابزاری به شدت لازم و گاهی حیاتی ست. به عنوان مثال گاهی لازم است شما برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل خود حتماً از طرح های شرقی و آسیایی با غلظت زیاد استفاده کنید تا نهایتاً به آن طرح دلخواه و سوژۀ اصلی خود دست یابید.

برای روشن تر شدن موضوع، بیاید با هم سری به یکی از کشورهای شرقی و البته یکی از پر رمز و رازترین آنها یعنی کشورها اژدها خیز «چین» بزنیم تا ببینیم در این کشور پهناور معمولاً از چه ابزاری برای دکوراسیون داخلی منازل و یا ادارات و هتل ها و سایر مکان ها استفاده می شود. آیا اصلاً رفتن به چین و بررسی ابزار و ادوات تعیین و تغییر دکوراسیون داخلی مؤثر است یا اینکه آنجا و در کشور اژدها نیز، دقیقاً شرایط مانند سایر نقاط جهان بوده و ابزار و وسایل دکوراسیون داخلی با دیگر مناطق، یکی ست. با ما همراه باشید.

 

دکوراسیون داخلی و دکوراسیون شرقی در چین

با شنیدن نام چین شاید بلافاصله یاد کالاهای بنجل و بی کیفیت چینی بیافتیم و همه صدایی از نهان برون دهیم که «پوفففففف باز هم جنس چینی!» اما همیشه هم این گونه نیست. در شرق مردمان این کشورها با توجه به تعدد و تکثر فرهنگی بسیار زیادی که دارند از وسایل و ابزار مختلفی برای دکوراسیون داخلی و ایجاد تغییرات ناب استفاده می کنند. در این کشورها، آنقدر وسایل و زمینه های متعدد برای ایجاد این تغییرات موجود است که دیگر هیچ نیازی به ایجاد طرح های جدید و به اصطلاح مدرن نیست! البته وجود آنها نیز با توجه به نیاز جامعه و درخواست سلابق مختلف، لازم و ضروری ست که به خوبی و به سرعت در حال تولید و عرضه است.

به عنوان مثال یکی از پر رنگ ترین و زیباترین ابزار دکوراسیون داخلی در کشور چین استفاده از «نور» در موارد مختلف و به شیوه های گوناگون است. شاید در ابتدا دیدن این جمله و استفاده از نور کمی گنگ و غیرقابل فهم باشد اما با کمی توضیح به شدت جالب نیز خواهد شد. این سنت دیرینه نه تنها در دکوراسیون داخلی و در منازل، بلکه در مکان های عمومی و ادارات، هتل ها، مراسمات رسمی و حتی آئینی بسیار مهم چین به وفور استفاده می شود.

چینی ها از هزاران سال و از زمان سلسله های تاریخی و پادشاهان بزرگ خود که بسیاری از آنها هم عصر با پادشاهان ایرانی و رومی نیز بودند به شدت به استفاده از ترکیبات متنوع «نور» علاقه داشتند به این شکل که برای دکوراسیون داخلی قصرها و محافل خصوصی و عمومی خود، از چراغ های روشن که از روغن تغذیه می کردند در داخل یک توپی کاغذی یا ترکیبی از کاغذ و پوست بسیار نازک حیوانات که از داخل با روغن هایی مقاوم در برابر حرارت از بدن جانوران عایق شده بود استفاده می کردند.

این چراغ های رنگی تقریباً همان کارکرد چراغ های متنوع رنگی امروزی را داشت که امروزه ما در منازلمان برای تغییرات متنوع و نوردهی بیشتر و البته تلطیف روحیه، از آنها استفاده می کنیم. به نوعی دکوراسیون داخلی در هزاران سال قبل هم در شرق دور و البته در کشورهایی مانند جمهوری خلق چین به خوبی و با شدت زیاد وجود داشته است.

حال، همین فرهنگ و قدمت تاریخی در مورد دکوراسیون داخلی در چین، امروزه نیز در سراسر این کشور پهناور به خوبی و به وضوح قابل مشاهده است. گردشگران و تاجرانی که به وفور به این کشور بزرگ سفر می کنند به خوبی می توانند این ابزار بسیار بزرگ و مهم و تأثیر گذار دکوراسیون را در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ چین و به خصوص در شهرهایی مهم مثل «شانگهای»، «دالیان»، «ووشی»، «جینان» و… مشاهده کنند.

این ابزار مهم شرقی و دکوراسیون شرقی امروزه در کشور ما هم به خوبی و وفور قابل دسترس است. پیدا کردن آن هم اصلاً کار دشواری نیست و می توان با صرف مدت زمان کمی در فروشگاه ها و گالری های مختلف، این ابزار زیبای دکوراسیون شرقی را به خوبی مشاهده و خریداری کرد.

چیدمان، طراحی و دکوراسیون داخلی هر مکانی با این ابزار زیباسازی شرقی به شدت لذت بخش و مفرح خواهد بود چون رنگ و بویی شرقی تر به مکان ها می بخشد.

 

فروشگاه اینترنتی دکوری فروشی

نویسنده: طیب عالی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله ی دکوریجات و آدرس decoriforoshi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.